بیست و چهارمین نشست مجمع برنامه نویسان

حامی این دوره مجمع برنامه نویسان

'بیست و چهارمین نشست جامعه برنامه نویسان شیراز

📢📢📢📢موضوع این نشست:

مروری بر صنعت بازی سازی در جهان

فایل ارائه

دانلود فایل ارائه

بیست و چهارمین نشست مجمع برنامه نویسان با عنوان "مروری بر صنعت بازی سازی در جهان " توسط آقایان مهندس ستار و مهندس امیر درجه برگزار گردید.

در ابتدای جلسه آقای درجه اقدام به معرفی مجمع برنامه نویسان و پیش درآمدی بر بازی سازی در جهان پرداختند.

در ادامه جناب آقای ستار اقدام به ارائه نموده اند

که بصورت گام های مختلف به بررسی آن می پردازیم

گام نخست:

بررسی انواع موتورهای بازی سازی

که در این حین به بحث و بررسی و مشکلات و مزیت های موتورهای بازی سازی پرداختند که لیست موتورهای بازی سازی به شرح زیر می باشد:

  • Unreal Engine
  • Unity
  • CryEngine
  • Source Engine
  • id Tech
  • Creation Engine
  • Fox Engine
  • GameMaker Studio (موتور بازی سازی برای کودکان که باعث آشنایی کودکان با بازی سازی می شود)
  • RAGE
  • RPG Maker
  • Scratch3 (موتور بازی سازی برای کودکان که باعث آشنایی کودکان با بازی سازی می شود)

 

 

گام دوم :

بررسی گزارش تحلیلی طراحی بازی در سال 1394

که در این گام ، با توجه به مطالعاتی که در سال 1394  بدست آمده بود به بحث و بررسی این آمار پرداختند

که سر فصل این اطلاعات به شرح زیر می باشد:

  • نوع پلتفرم های اجرا
  • بررسی وضعیت نیروهای استخدامی
  • نوع مالکیت محل استودیو بازی سازی
  • متوسط ارزش کمپانی های بازی سازی
  • میزان درآمد بازی سازی
  • میزان موفقیت کمپانی های بازی سازی

در گام سوم :

جناب آقای ستار به بررسی و معرفی چندین نمونه از بازی هایی که توسط تیم ایشان طراحی و پیاده سازی شده بود پرداختند.

و در گام چهارم (آخر):

بررسی اصول بازی وار سازی یک بازی پرداختند

که این موارد به ترتیب زیر می باشد:

  1. ایجنسی
  2. بج : مانند ستاره یا سکه که به کاربران داده می شود
  3. پراگرس بار: استفاده از پراگرس بار که کاربر مشاهده کند چقدر پیشرفت داشته است
  4. تجسس: طراحی بازی بگونه ای که تجسس وار باشد مانند جستجو کاربر
  5. ثبات تم : در طراحی تم بازی باید یکنواخت باشد و محیط آن تغییر نکند
  6. جدول برندگان : یک جدول بصورت کلی که امکان قیاس برای کاربران فراهم باشد
  7. حکایت : طراحی بازی بصورت داستانی باشد مانند بازی max payne
  8. ذی مالکیت : در طراحی بازی ، طوری بازی طراحی شود که کاربران امکان پرورش و رشد و نمو بازی داشته باشند مانند بازی pou
  9. تعریف نقشه راه

در پایان جلسه حاضرین جلسه اقدام به بحث و گفتگو و شبکه سازی کرده اند.

گالری تصاویر این رویداد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *